Digitale didactiek op maat bij Nederlands en Moderne Vreemde Talen

Hoe kun je als docent inspelen op verschillende leerbehoeften en andere specifieke kenmerken van leerlingen in volle klassen in het reguliere voortgezet onderwijs? Deze vraag speelt een grote rol in onze onderzoeken en heeft een didactiek voor schrijfvaardigheid opgeleverd voor havo 4 tijdens de les Nederlands (Klaske) en een didactiek voor adaptieve feedback op spreek/gespreksvaardigheid voor moderne vreemde talen (Esther). Tijdens onze presentatie leggen we uit hoe die afstemming met didactiek eruit ziet. Bovendien gaan we graag verder met u in gesprek over de mogelijkheden om maatwerk te leveren tijdens de taalles.

Klaske Elving (UU) – Op zoek naar een passende havo-schrijfdidactiek.

Esther de Vrind (UL) – De didactiek van het geven van feedback op het individuele leerproces van leerlingen in het voortgezet onderwijs havo/vwo bij gespreksvaardigheid MVT in vrije communicatieve taken.