DUDOC-ALFA

Patrick Rooijackers wint wederom prijs voor beste artikel!

Tijdens de Onderwijs Research Dagen (ORD) heeft Patrick Rooijackers met zijn begeleidingsteam opnieuw de eerste prijs gewonnen voor het beste artikel in Pedagogische Studiën in 2022. De titel van het artikel is ‘De effectiviteit van een lessenserie over diep lezen. Een interventieonderzoek onder vwo 4-leerlingen. De award is uitgereikt namens VOR, voor het VOR/VfO Beste artikel PS 2022. Rooijackers won vorig jaar ook al de Pedagogische Studiën-prijs 2021.

Uit het juryrapport: “Het onderzoek is zowel wetenschappelijk relevant als zeer relevant voor de onderwijspraktijk en in brede maatschappelijke zin. Het onderzoek is gebaseerd op een grondige theoretische inleiding over diep lezen. De effecten van een goed uitgedachte interventie worden getest, waarbij een mooi onderzoeksdesign wordt toegepast. Daarbij is ook ruim aandacht besteed aan het monitoren van de implementatie.”

Het artikel is hier in te zien.